Van timide meisje naar zelfbewust jonge vrouw.

Anya van der Gracht 01 februari 2020 Auteur
Attie Dotinga vroeg mij haar Ik hou van mij, jij ook? te lezen.
Door onvoorziene omstandigheden heb ik er absurd lang over gedaan. Dat had wel het voordeel dat ik telkens van voor af aan moest beginnen, waardoor het verhaal goed tot me doordrong.
Als ervaringsdeskundige op narcistisch gebied was dit verhaal zeer herkenbaar voor mij en dat zal het, helaas, ook voor velen zijn.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

In Ik hou van mij, jij ook? vertelt Attie Dotinga het op waarheid gebaseerde verhaal van Silke, een timide meisje dat uitgroeit naar een zelfbewuste jonge vrouw.
De weg die ze daarvoor heeft moeten afleggen was onaangenaam, vermoeiend en bovenal zeer triest.

De twee hoofdpersonages zijn goed omschreven. De narcistische trekken van Bear zijn zeer herkenbaar. Het personage van Silke is iets meer uitgediept. Toch mogen de karakters van beide hoofdpersonages nog wat meer uitgediept worden om de lezer meer in de grip te krijgen.

Het is een duidelijk en gemakkelijk te lezen verhaal dat enig inzicht geeft in de manipulatieve krachten van de narcist.
Een goede redacteur kan helpen het verhaal naar een hoger niveau te brengen door de overbodige woorden weg te halen, de fouten te verwijderen en de puntjes op de i te zetten.

Al met al de moeite waard om te lezen.

Meer recensies van Anya van der Gracht