jeugd boek met een boodschap

Aprilinparijs 09 juli 2019
Ik mocht via Selfpubcafé boeken auteurs en lezers van Shirley Pellikaan het boek De buurheks en het lied van de natuur lezen van auteur Wendy Noordzij

Met een kopje Hatsjiethee schrijf ik deze recensie
En wat een heerlijk boek is dit. Het leest heerlijk weg. Ik heb er van genoten.

Dit is een boek op AVI M6 niveau en dus echt een jeugdverhaal.
Het verhaal geeft je een boodschap mee, wees zuinig op de Natuur.
De liefde voor de Natuur staat centraal.

Wat ik mooi vindt aan het verhaal is, dat in het begin van het verhaal de personages last hebben van vooroordelen (dat hebben we allemaal weleens toch?) van de Heks die bij hun in de buurt is komen wonen.
Zij denken dat de Heks alleen maar last zal veroorzaken, maar is dat ook zo?

De illustraties zijn van Peter van Harmelen, en zijn erg mooi. Zwart-wit en in kleur.

Zeer de moeite waard om te lezen voor de kinderen. En zeker ook leuk om voor te lezen door papa, mama, opa, oma, oom of tante. Een grappig en leerzaam boek met liefde voor de natuur.

Ook het slotwoord, erg interessant, zal toch eens naar Den Hout fietsen om opzoek te gaan de vreemd gevormde Eik!

Meer recensies van Aprilinparijs