onder de indruk

Aprilinparijs 21 januari 2020
Ik mocht voor selfpubcafé boeken auteurs en lezers (zie fb) Wie is er nu stoer lezen.

Het is een dun boekje, echter ik ben wel onder de indruk van de verhalen en gedichten.
Het lijkt wat gedateerd de verhalen, maar dat maakt het niet minder ernstig.

Wie is er nu stoer gaat over mensen die gepest zijn. In het boek staan waargebeurde verhalen. Niesje heeft de personen uit de verhalen anoniem gelaten, en de personen zelf een naam laten kiezen.

Het is boekje is al door een aantal Selfpub lezers gelezen en voorin staan kleine krabbels van de lezers. Nadat ik die gelezen had, was ik wel nieuwsgierig naar de verhalen.

Het boekje in één ruk uitgelezen.
In sommige verhalen herkende ik wel wat verhalen van nu.
Het pesten gebeurt nog steeds en ik vraag mij af, hebben de leraren en mentors nog steeds hun oogkleppen op?
Hoe kan het toch zo zijn dat de pester er niet op aangesproken wordt, maar de slachtoffers in sommige gevallen de schuld krijgen.
Dat deze mensen er later nog last van hebben blijkt wel uit de verhalen in dit boekje.

Wie is er nu stoer zou verplicht op de boekenlijst moeten komen, zodat de pesters wellicht zien wat zij aanrichten bij hun slachtoffers.

Meer recensies van Aprilinparijs