Ik ben nog nooit een verhaal als dit tegengekomen!

In De IJzige Verloofde volg je Ophelia. Ze woont op de ark Anima. Ze heeft al enkele mannen van haar eigen ark afgewezen. Niet heel verbazingwekkend als je weet dat het om haar eigen neven gaat. De ouders zijn zo klaar met haar kieskeurigheid, dat ze besluiten haar uit te huwelijken. Hiervoor moet ze verhuizen naar een andere ark om met haar verloofde te kunnen trouwen. Deze man kent ze niet en heeft ze zelfs nog nooit gezien. Vanaf dan gebeurt alles enorm snel. Ze moet zich volledig aanpassen aan de mensen van de nieuwe ark en aan de ark zelf.

Al bij het begin van het boek kreeg ik een erg goed gevoel bij het verhaal. Bij de eerste passage kreeg ik al een beetje de ‘Harry Potter’-vibe. De eerste passage van het boek was zo intrigerend, dat je meteen in het boek gezogen wordt! Wat bij mij al magisch is, want ik ben normaal niet zo snel om. Het is al meteen duidelijk dat Ophelia een eigen kijk op de wereld heeft. Wanneer iemand haar iets verteld, gelooft ze dit niet direct. Ophelia vond ik al erg interessant op zich door al haar gaves, maar de wereld was misschien nog wel interessanter. Er zijn verschillende arken en elke ark kun je zien als een wereld op zich. Deze hebben dus allemaal hun eigen eigenaardigheden.

Zoals al eerder gezegd, krijg je in dit boek een beetje Harry Potter-vibes. Dit is alleen van korte duur. Je komt er al snel achter dat dit verhaal echt op zichzelf staat en dat het daarom ook een uniek verhaal is. Ik ben nog nooit een verhaal als dit tegengekomen! De wereld is zo goed beschrijven, dat je meer het idee hebt, dat je in een film zit. Ook hebben de personage elk hun eigen karakter en gevoelens die makkelijk tot uiting komen. Dat maakt het juist zo interessant om verder te lezen.

Ik vond het boek echt geweldig, alleen was het einde iets te open naar mijn zin. Het verhaal stopte vrij abrupt, waardoor je eigenlijk een beetje in een diep gat valt, als het tweede deel van De Spiegelpassante nog niet hebt. Ik kan dan ook niet wachten totdat ik het tweede deel in handen krijg. Ik wil na het eerste boek verder op avontuur met Ophelia, haar tante en Thorn.

Meer recensies van Aranka Pelkmans