Goede fanfictie

Aranka Pelkmans 25 september 2019
Het boek gaat over Olivia, een meisje dat helemaal gek is op 5 seconds of summer. Ze leest graag fancfictie, maar is zeker niet vies om er zelf ook één te schrijven. Haar ultieme droom is om de Australische bandleden eens te ontmoeten. Op de radio hoort ze de presentator zeggen dat je bij hen een meet en greet kan winnen. Ze neemt er dan ook meteen haar telefoon bij. Na heel vaak bellen, lukt het haar dan eindelijk om in de uitzending te komen en wint ze haar kaartjes. Op de dag van de meet en greet verliest haar vader haar geen moment uit het oog. Dit tot frustraties van Olivia. Wanneer Ashton Olivia ziet wordt hij helemaal verlieft. Na wat berichten op twitter en sms’en besluiten ze om samen op date te gaan. Vanaf dat moment verandert haar hele leven.

Het boek had ik in no-time uit. Ondanks dat het thema niet helemaal geloofwaardig is, kwam het boek wel erg geloofwaardig over.
Het verhaal was soms erg verwarrend, vooral naar het einde toe. Het was erg leuk om tussendoor te lezen en voor mij was het een keer wat anders. Ik vond het in het begin een erg grote uitdaging om er aan te beginnen omdat ik nog nooit een fanfictie had gelezen en dit genre mij ook niet echt trekt. Ik hou meer van spanning en fantasy verhalen. Het was dus totaal iets anders.
Door dit boek ben ik er over aan het nadenken om meer fanficties te lezen, maar dan van de artiesten die ik leuk vindt.

Meer recensies van Aranka Pelkmans