Droomleven van een Fangirl

Maak kennis met Olivia. Een fangirl in hart en nieren, die niets liever doet dan verhalen schrijven voor haar trouwe volgers op het internet. Haar favoriete onderwerp? De band 5 Seconds of Summer, waaraan vrijwel al haar vrije tijd (en het merendeel van haar schooltijd) opgaat, tot grote frustratie van haar familie.
Haar leven speelt zich dan ook vooral af op Twitter en Wattpad, met als enige offline metgezel haar hond Winnie, totdat een telefoontje naar een radiostation haar uit haar slaapkamer los weet te trekken - en wat de aanleiding blijkt te zijn voor een volledige u-turn in haar leven. Het is de droom van iedere fangirl: ze ontmoet haar helden, waarna niet één, maar twee van hen verliefd op haar worden.
In een wervelwind beweegt Olivia zich tussen het 'echte' leven, waarin ze haar middelbare schooldiploma haalt, op tour gaat met 5SOS en begint aan de universiteit; en de fantasiewereld van haar fanfictie verhalen - die steeds meer gebaseerd lijken te zijn op de gebeurtenissen in haar echte leven...
-----
Laurianne Aerts is de schrijfster van allerlei fanficties over de band 5 Seconds of Summer. Eén van deze, 'Fangirl', zal deze maand uitgegeven worden. Dit verhaal is verschenen op Quizlet, waar het al snel veel volgers kreeg - en welk succes heeft geleid tot de totstandkoming van dit boek!
Droomleven van een Fangirl is haar eerste boek dat bij Fanflicks zal uitkomen; en vertelt het verhaal van Olivia, een doodnormaal meisje die in haar vrije tijd graag fanfictie verhalen over haar favoriete band schrijft. Als ze een wedstrijd wint waardoor zehaar helden mag ontmoeten, en dan blijkt dat zij haar verhalen ook lezen, lijkt het erop dat sommige dingen niet alleen maar in fanficties kunnen gebeuren...
-----
'Dank je wel voor dit geweldige verhaal. Het was zo verschrikkelijk herkenbaar, ik heb gelachen, gehuild, alles. Ik ga dit verhaal missen.'
- Quizlet user xLittleBirdx
'Nu moet ik afkicken van dit verhaal. Weet je toevallig nog een goede psycholoog?'
- Quizlet user Howell
'Ik had het einde ook niet verwacht, maar het is wel echt geniaal. De eeuwige fangirl! Het had gewoon zo moeten zijn.'
- Quizlet user Horlinson
-----
10% van de aankoopprijs van dit boek is voor Stichting Make-A-Wish Nederland.

Recensies (7)

Meer recensies

Is Droomleven van een Fangirl het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Droomleven van een Fangirl