Spannend!

Aranka Pelkmans 10 oktober 2020
Carl Jackson krijgt een appje van de verschrikkelijke sneeuwman. In het berichtje las hij dat als de sneeuw zou smelten, zijn kinderen zouden sterven. Het komt er dus op neer dat hij de beproeving moet doorstaan, wilt hij zijn kinderen ooit nog terug zien. Ben van Midden en Mohammed, twee agenten die op de zaak zijn gezet, doen hun uiterste best om de zaak zo snel mogelijk op te lossen. De kinderen van Carl zijn niet zijn eerste slachtoffers.
Zal Carl Jackson zijn kinderen kunnen redden?
Gaan de agenten nog op tijd zijn?
Het boek dat ik voor de blogtoer van Owan Drake mocht lezen, is een kort verhaal. Het is dus niet al te lang. De spanning begint ook al direct vanaf pagina 1. Het leest daardoor erg vlot weg. Ook de woordspellingen en de verschillende voetnoten maken het aangenaam om het boek te lezen.
Het verhaal zit vol met grove woorden, dus daar moet je wel echt van houden. Voor mij was dit absoluut geen probleem. Ik vond het wel eens fijn om een wat grover boek te lezen, aangezien de meeste schrijvers zulk taalgebruik niet gebruiken.
De personages zijn ook allemaal even goed uitgewerkt. Je krijgt genoeg achtergrond om het personage grotendeels te doorgronden. Hierdoor begrijp je sommige acties van de personages ook beter.

Meer recensies van Aranka Pelkmans