Zielsverwanten

Astrid de Geus 18 september 2016
John Koopman is kok en eigenaar van een eetcafé. Ageeth Vos is directeur van een zorginstelling. Als John veroordeeld wordt tot een taakstraf die hij moet uitvoeren in het verzorgingshuis waar Ageeth directeur is, ontmoeten ze elkaar. Er gebeurt iets tussen hen, maar hun ongelijkwaardige posities tellen zwaar.
Ze weten niet dat ze nauwlettend worden gevolgd door iemand die heel geïntresseerd is in Ageeth. Iemand die bereid is alles op alles te zetten om haar te krijgen en nergens voor terugdeinst. En die steeds dichterbij komt.

In dit boek mis ik toch wel de echte spanning. Uiteraard gebeurt er wel het een en ander maar de spanning die je echt vast blijft houden ontbreekt. Wat het boek wel weer leuk en interessant maakt zijn de brieven geschreven vanuit de dader, dat laat je op een andere manier kijken naar het verhaal.
Het einde, wanneer de dader zich bekend maakt viel me ook erg tegen, ik had daar meer van verwacht.
Al met al vond ik dat er te weinig echt spannende momenten waren waardoor het voor mij niet echt een hele goede thriller is, ook de ontknoping viel erg tegen.
Daarom van mij 3***

Meer recensies van Astrid de Geus