Zou wat peper mogen hebben

Astrid Nieborg 26 februari 2024
Helaas, nog maar net drie sterren. Na de poppenfabriek is dit een zware tegenvaller: McNeal schrijft onderhoudend en het leest makkelijk en prettig weg maar er zit totaal geen gang in het verhaal en dat komt er ook niet in. Het verhaal is traag en voorspelbaar en erg langdradig. Het onderwerp dat de auteur naar eigen zeggen aandacht heeft willen geven, het leven van mensen die er ‘anders’ uitzien in de 19de eeuw, is een uiterst interessante maar komt totaal niet uit de verf. Ze geeft in haar nawoord aan veel onderzoek gedaan en veel gelezen te hebben over het onderwerp maar anders dan dat deze mensen als een ‘rariteit’ gezien werden, komt ze niet. Een gemiste kans want er valt zoveel meer te vertellen, geen aanrader wat mij betreft.

Meer recensies van Astrid Nieborg