Barbara-2598 29 oktober 2006
Goed boek. Ook ik heb het boek in een adem uitgelezen. Zeer spannend verhaal. goed plot. En ook allemaal nog eens gebaseerd op ware historische gebeurtenissen. Ik heb De naam van de roos niet gelezen maar het lijkt mij sterk dat de onthechting hiervan gepikt is. Dan zou Cadfael van Ellis Peters ook gepikt moeten zijn. Ik vond het boek meer lijken op inderdaad Cadfael (maar voor mij valt de vergelijking meer in het voordeel uit van De onthechting... want ik vind de personages in Ellis Peters' boeken behoorlijk 'flat'. Of iemand is alleen maar goed en of iemand is alleen maar slecht. De personages in de onthechting zijn veel realistischer.)

Ik zou eerder het boek plaatsen in de categorie 'gothic novel'. het deed mij ook wel een beetje denken aan Dolende geesten van Charles Palliser.

Ik lees erg graag historische romans vooral als ze gebaseerd zijn op ware historische gebeurtenissen. Dus ik vond dit boek top. Ik ga zeker meer van Sansom lezen

Meer recensies van Barbara-2598