Mysteries, puzzels en een uitgewerkt einde

BarbaraZoomer 07 juni 2020
Het verhaal draait om Jill die na de dood van haar vader op zoek gaat naar het verleden. Zij en haar vader hebben nooit directe gesprekken over het verleden gevoerd, maar bedachten altijd puzzels en raadsel om hun gevoelens met elkaar te delen.
Jill rijdt naar Cornwall waar iedereen erg afstandelijk is. Als lezer blijf je ook een beetje op afstand; geen onnodige sfeer- en omgevingsbeschrijvingen en veel korte zinnen - bijna staccato.
Jill lijkt ook niet snel dichtbij de waarheid te komen.

Het verhaal volg je vanuit drie oogpunten; dat van Jill, dat van Bob waarbij je meegenomen wordt in het verleden en wat zich heeft afgespeeld binnen de hechte vriendenclub en dat van een derde persoon in de ik-vorm. De ik-vorm komt wat later in het verhaal om voor wat extra mysterie te zorgen. Dat lukt deels, want regelmatig was al te zien wat ging komen. Toch bleven er nog voldoende vragen en wat ontbrekende puzzelstukken over om te willen doorlezen. Geen echte pageturner, maar boeiend om te lezen hoe het plot zich ontvouwt. Voor het einde wordt veel tijd genomen en daar wordt het verhaal ook boeiender en komt het meer binnen.

Meer recensies van BarbaraZoomer