Het gevoel van de serie, maar toch anders

BarbaraZoomer 28 december 2020
Als je, net als ik, eerst seizoen één en twee van de serie op Netflix hebt gezien dan moet je even door de wijzigingen die ze voor tv hebben aangebracht heenlezen.

Dit eerste boek richt zich op Mel en Jack.
Mel, die een jonge weduwe is, heeft er behoefte aan de stad Los Angeles en haar drukke baan in het ziekenhuis daar te verlaten. Ze reageert op een vacature voor een verloskundige en verpleegkundig ondersteuner bij een arts in het gehucht Virgin River.
De woning die bij de baan hoort en de arts waar ze mee moet samenwerken zijn niet zoals het haar is verteld en het liefste keert Mel direct weer om, maar de omstandigheden houden haar in Virgin River. Ze raakt gehecht aan de gemeenschap en de rustige omgeving. Ondanks dat ze eigenlijk nog niet toe is aan een relatie, gaat ze steeds meer voelen voor Jack.

Voordeel als je de serie eerst gekeken hebt is dat je veel personages al kent. Dan is het verhaal ook makkelijker te volgen. Al moet je af en toe het beeld dat je hebt van een personage aanpassen.

Het kneuterige van de serie spat er in het boek ook vanaf en dat maakt het een vermakelijk boek. Romantisch, soms spannend en grappig.

Meer recensies van BarbaraZoomer