Engelse vrouwen

Barisca 21 april 2020
Hoewel ik geen verslaafde “De Zeven Zussen” lezer ben, was dit boek fantastisch. Dat komt vooral door het Engelse Landschap. Star, een van de zeven zussen gaat op zoek naar haar afkomst en stuit op Flora McNicol.
Flora wordt geboren in het Lake District. Als ze negentien jaar is in 1909, verhuist ze noodgedwongen naar Londen. Ze komt daar onder de hoede van Mrs Keppel en zo komt ze in contact met de Koning van Groot Brittannië. Maar er zijn veranderingen op komst...
Via aanwijzingen die de vader van Star naliet, komt ze meer te weten over Flora en komt Star in aanraking met haar verwanten.

Het boek is leuk om te lezen vanwege het land waar het zich afspeelt. Ook is het fijn dat de vrouwen die er in voor komen, hun eigen keuze maken, of het 100 jaar geleden is, of nu. En... Beatrix Potter speelt een bescheiden rol in dit boek.

Het verhaal draait om Star in deze tijd en Flora die in de vorige eeuw leefde. Omdat er aparte hoofdstukken aan hen gewijd zijn, zijn de verhalen goed te volgen. Ook komt hun verhaal duidelijk samen, hoewel het een ingewikkeld verhaal is.
Ook de excentrieke familieleden van Stars nieuwe familie maakt het smeuïg.
Kortom: mooi verhalen in een mooi land en goed uitgewerkte personages. Het verhaal krijgt soms onverwachte wendingen en dat maakt het net anders dan verwacht wordt.

Meer recensies van Barisca