De hoofdstukindeling vond ik spannend en op zich zelf staande verhalen. De connectie tussen de hoofdstukken gaven inzicht in de verschillende invalshoeken. Het verhaal ging vaak over de relatie met de ouders en vooral die van de band met de moeder was voor de verschillende personages problematisch. Verschillende tijden, verschillende werelden, verschillende politieke, economische discussies. Kortom belangrijke wereldse problemen van de afgelopen 50 jaar zeg maar. Maar ook de individuele problemen werden grootst besproken zoals angst voor het eigen kunnen, onzekerheid, angst op zich, neuroticisme enz. Enz. Wat verder zowel interessant als afstotend was, vond ik de verliefdheden. Vooral het vallen op hele jonge meisjes als de stomme kinderlijke dialogen van Andreas. Op dat soort punten leek het net een ander boek. Het verhaal had ook wel iets ongeloofwaardige maar dat werd dan op het eind eigenlijk wel rechtgezet. Daarom ook vier sterren en net niet die vijfde. Met 4 vakantie dagen uitgelezen met heel veel.plezier.

Oh en het had wel iets van 50 tinten grijs af en toe maar dat deed het boek niet altijd even goed.

Reacties op: Groots en meeslepend

Zuiverheid - Jonathan Franzen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,99 Bestel het e-book € 7,99