De dood op bezoek

bernies2 11 december 2023
Na het overleven van een hartstilstand op vierenvijftigjarige leeftijd, heeft Fokke zich intens bezig gehouden met het onderwerp “Sterfelijkheid” in de vorm van een aantal interviewseries, waarin existentiële vragen aan de orde komen zoals: welke zin heeft het bestaan en hoe beïnvloedt het besef van sterfelijkheid ons leven. Het is verrassend te lezen hoe mensen omgaan met de mededeling dat ze terminaal zijn en welke levenswijsheden ze verkondigen. Steeds komt naar voren dat liefde geven en ontvangen zeer bepalend zijn in hun leven, maar ook dat ze vrezen dat de mensheid de aarde vernietigt door geldzucht en consumptiedrift. In het zicht van de dood speelt het materiele bezit geen rol meer. Ondanks het thema in dit boek is het toch mooi en interessant om te lezen. Vooral het stellen van de juiste vragen door de interviewer en het dieper ingaan op de antwoorden daarop, vond ik prettig.

Meer recensies van bernies2