Te veel

Bianca Mol 14 januari 2021
In dit boek zijn er een stuk of 5 verhaallijnen die naast elkaar lopen en waarvan er een paar worden samengevoegd aan het eind van het boek. Het verhaal van Logen, een Noorderling die meerdere moorden op zijn naam heeft staan. van Glokta, een door marteling misvormde man, die eerst heel aantrekkelijk was voor het andere geslacht, maar nu niet meer bekeken wordt en die in de naam van de Inquisitie, mensen door marteling een (vaak valse) bekentenis ontfutselt. Dan van Jesal, die als burger in het leger zit en een schermwedstrijd moet winnen van zijn meerdere. . Van Bayaz, de eerste magier, die na eeuwen terugkomt . Dan Ferro Maljinn, waarvan niet duidelijk is wat ze voor rol heeft alleen dat mensen achter haar aanzitten.

Het verhaal begint goed, Een achtervolging, waarbij Logen wordt achtervolgd door platkoppen, waarvan niet echt een goed beeld geschetst. Dan wordt er naar een andere hoofdpersoon gegaan en weer een ander en weer een ander. Het zijn gewoonweg teveel verhaallijnen, waardoor je de draad van het verhaal een beetje kwijt dreigt te raken. Voor mij was het goed genoeg om het boek uit te lezen, maar ik had het gevoel dat de schrijver teveel in 1 boek wilde proppen, waardoor ik moeite had om het verhaal goed te volgen. Ook wil ik graag een beeld vormen bij de hoofdpersonen, maar ik kreeg geen beeld bij de personages, omdat ze niet duidelijk omschreven worden. Ik ben dus niet heel enthousiast, ik ga de andere delen ook niet lezen.

Meer recensies van Bianca Mol