Aanrader, pageturner

BiancaMA 09 maart 2023
Na de vondst van een dode wadloper op de drooggevallen zandplaat De Hond, wordt het lichaam geborgen door het Nederlands patrouilleschip voordat de vloed het lichaam meesleurt. Doordat de plek een betwist grensgebied is, dreigt er een internationaal conflict wanneer de Nederlandse brigadecommandant weigert het slachtoffer onmiddellijk over te dragen aan de Duitse justitie. Er wordt heimelijk een rechercheur naar Delfzijl gestuurd om op alvast, op informele wijze, een onderzoek te starten.
Het boek is zeer prettig geschreven met nuchtere Noorderlingen. De hoofdpersoon is een man van weinig woorden, maar wel zeer gedreven. Voor mij wel een pageturner. Het verhaal leest lekker weg, mede door de korte hoofdstukken. Het is wel duidelijk dat de schrijver weet waar hij over schrijft, dat maakt het lezen ook prettig.

Meer recensies van BiancaMA