Intrigerend, informatief en kunstzinnig

BiancaMA 08 oktober 2023
Vorige week dinsdag op 3 oktober verscheen het nieuwste boek en 1ste deel van een nieuwe trilogie "De schaduw van Vermeer" van Jeroen Windmeijer.
Gisteren (zaterdag) heb ik het boek ontvangen na bestelling en eind van de middag ben ik begonnen met lezen.

De flaptekst achteron het boek maakt nieuwsgierig naar het verhaal.
Het verhaal gaat heen en weer tussen Fabian de Ligt en David van Meegeren. Fabian is geschiedenisleraar die met zijn proefschrift over de relatie tussen Vermeer en de Jezuïetenordebezig is en David is kunsthandelaar in Delft, maar ook verwant aan meestervervalser Han van Meegeren.

Wat dit boek mede leuk maakt is dat het grotendeels in Delft speelt en als je daar wel eens bent geweest, dan zijn de plekken die genoemd worden herkenbaar, zoals bijv. de Markt met het standhuis en de Nieuwe kerk.

Voor mij heeft Jeroen Windmeijer weer een goed en spannend eboek geschreven, maar wat ook vol (historische) informatie zit en kan ik niet wachten tot het volgende deel van deze trilogie.

Meer recensies van BiancaMA