Verrassend boek, goed geschreven

BiancaMA 09 maart 2023
Het laatste deel in een trilogie, de andere 2 delen heb ik (nog) niet gelezen. Ik was even bang dat dit een vereiste zou zijn om dit boek te kunnen lezen, maar gelukkig is dat niet het geval. Dit boek is heel goed als stand-alone te lezen.
Een goede samen werking tussen 2 schrijvers zorgt voor een spannend en boeiend boek over een eeuwenoud manuscript dat in een Italiaanse bibliotheek het Marcenia wordt gevonden en 3 sterke vrouwen.. Het manuscript wordt naar buiten gesmokkeld om te onderzoeken.
Er zijn meerdere, verschillende mensen die dit manuscript graag in handen willen hebben om verschillende redenen. Er zijn mensen die hier heel ver voor gaan, wat een aantal gevolgen (moord, inbraak) tot gevolg heeft.
Een hele goede combinatie van sterke (vrouwelijke) personages, veel spanning en mysterie en religieuze tekst (geschiedenis of fictie?) maakt dat ik veel moeite had om dit boek weg te leggen, dat was toch wel nodig om te slapen en te werken.
De schrijfstijl van het duo Windmeijer en Slavenburg is heel prettig.

Meer recensies van BiancaMA