Wat ik nou vind van 'Driesterrenmoord'?

BibliophileSan 11 januari 2021
Enige tijd terug mocht ik dit boek proeflezen voor Edwin Zonneveld: Edwin, wederom bedankt voor het vertrouwen!
Alweer het zesde boek van deze auteur over inspecteur Jan Starck en zijn team!

In dit deel is er uiteraard weer sprake van een moord die opgelost dient te worden. Het slachtoffer wordt gevonden in een luxe 3 sterrenrestaurant (waarmee direct de titel van het boek verklaard is).

De dader is echter níet zo snel gevonden... een complexe familiegeschiedenis zorgt voor meerdere potentiële daders, en het team wordt van hort naar her gestuurd,van luxueuze villa's naar bunkers en herensauna's om de moord te kunnen oplossen.

Dat team is trouwens gelukkig nog altijd Starcks oude vertrouwde team. Dat team is voorzichtig in de omgang met elkaar vanwege corona, want dit boek speelt zich heel recent af en daarmee automatisch gedurende de corona-crisis.

De ondertitel van dit boek luidt 'Inspecteur Starck en het mysterie van de roofkunst'. Dat er kunst geroofd is, is geen mysterie meer na deze zin, maar hoe, wat en wanneer?

Edwin Zonneveld heeft in al zijn Starck-boeken gebruik gemaakt van links tussen heden en verleden, die hij op een geheel eigen wijze samen weet te laten komen. In dit boek wordt er meer verteld over het verleden dan dater hele hoofdstukken zich in dat verleden afspelen, maar toch blijft Edwins schrijfstijl herkenbaar én overeind.
Niet alleen dat, in ieder boek wordt deze schrijfstijl prettiger leesbaar en worden de dialogen vloeiender. Erg leuk om te merken dat de auteur zich ontwikkelt in zijn schrijven!

Tijd voor de score: Starck strikes again en dat doet hij niet met 3 sterren, maar met maar liefst 4 duimpjes!
Nieuwsgierig geworden naar de avonturen van Starck? Binnenkort kun je 'Driesterrenmoord' hier winnen, hou daarvoor de Facebookpagina in de gaten!

Meer recensies van BibliophileSan