Wat ik nou vind van 'Vermist'?

BibliophileSan 23 december 2019
Ik kon een leuk stapeltje boeken overnemen, waaronder deze.
'Vermist' gaat over een groepje jonge vriendinnen dat met z'n vieren op vakantie gaat naar Kroatië;
Eva, Kathinka, Liz en Merel.

Na een avond stappen komt Eva niet thuis. Liz en Merel verwachten dat Eva bij een jongen is gaan slapen, Kathinka maakt zich zorgen.
Als Eva de volgende avond nog altijd geen teken van leven heeft gegeven, begint er toch wel paniek te ontstaan en besluiten de vriendinnen dat er toch wel iets moet gebeuren.

Intussen lezen we ook hoofdstukken vanuit Eva's perspectief: zij wordt vastgehouden in naar wat ze vermoedt een kelder, maar kan zich niet herinneren hoe ze daar terecht is gekomen.
Geblinddoekt en geboeid is ze doodsbang wat er met haar te gebeuren staat.

Het boek is duidelijk geschreven voor kinderen tussen de 12 -15 jaar. Het taalgebruik is makkelijk, het verhaal spannend maar niet eng, en slechts 143 pagina's lang.

Het plot is wat simpel, het motief een beetje vergezocht imo, maar aan de andere kant is de realiteit soms nog veel maffer dan welk verzonnen verhaal dan ook, dus vooruit.
Het motief mag dan wat vergezocht zijn, de dader lag wél erg voor de hand.
Maar wellicht dat een lezer uit de doelgroep daar geen erg in heeft?

Het boek had ik in no time uitgelezen, want het is wel vlot geschreven.
Toch was dit boek het niet voor mij, en ik denk niet dat de oorzaak ervan is dat ik niet tot de doelgroep behoor; ik lees immers met regelmaat kinder- en YAboeken.

Ik geef het een score van 2,5 duim

Meer recensies van BibliophileSan