Wat ik nou vind van 'Verzwegen'?

BibliophileSan 14 juni 2020
Allereerst wil ik Harper Collins bedanken voor dit  recensie-exemplaar.

Ten tweede wil ik Karin Slaughter bedanken voor het terugbrengen van twee van mijn favoriete boekpersonages.

'Karin, I'll always be one of your Dutchies'

Voor de fans van Sara Linton en Will Trent: ze zijn terug!

En ze zijn niet alleen!

Will en Faith verhoren Daryll Nesbitt, een gevangene die hen van informatie kan voorzien over een moord in diezelfde gevangenis. In ruil daarvoor wil hij gerechtigheid. Hij is namelijk vastgezet voor iets dat hij niet gedaan heeft, door een corrupte smeris.

Door Jeffrey Tolliver.

De vermoorde man van Wills vriendin. Sara.

We gaan 8 jaar terug in de tijd.

Locatie: Grant County.

Jeffrey en Sara zijn net gescheiden.

Er wordt een dood meisje gevonden in het bos.

De jonge agente Lena Adams is er als eerste bij.

Terug naar het heden.

Sara onderzoekt het lichaam van een jonge vrouw die mishandeld, misbruikt en vermoord is.

De zaak  vertoont veel gelijkenissen met die van 8 jaar eerder.

Sara's herinneringen aan de zaak, maar óók aan Jeffrey komen bovendrijven. Ze moet het hoofd bieden aan de beschuldigingen aan zijn adres door Nesbitt én zorgen dat de sadistische moordenaar opgepakt wordt. Want het blijft niet bij deze twee moorden. Er is veel méér aan de hand.

Al bijna 20 jaar ben ik fan van Karin Slaughter. Ik vond het vréselijk wat er destijds met Jeffrey gebeurde.

Ik heb een haatliefde verhouding met Lena.

Ik gun Sara het beste, vind haar lief maar kan me af en toe ergeren aan haar ietwat hautaine houding.

Ik wil aan tafel zitten met Eddie en Cathy.

Ik wil Faith toeroepen dat ze het príma doet allemaal, dat ik trots op haar ben.

En Will? Die wil ik troosten en aanmoedigen en vooral géén 'schoudergreepklop' geven.

Nou ja, je begrijpt het... ik leef me helemaal in en besef me dat ik deze personages al langer ken dan ik mijn man en kind heb.

Ik was dan ook helemaal blij dat Karin me even mee terug in de tijd nam en Jeffrey en consorten weer ten tonele bracht.

Ik heb enórm genoten van dit verhaal.

De tijdsprongen maken het verhaal spannend, want jagen Will en Sara op dezelfde moordenaar als Jeffrey destijds?

En welke gevolgen in het heden hebben de daden uit het verleden?

Wat is waar van Nesbitts verhaal?

Hoe oprecht was Jeffrey echt?

En natuurlijk: kan Will concurreren met Jeffrey's nalatenschap?

Karin Slaughter schreef (zoals ze in haar nawoord met een knipoog zegt) 'een spijkerhard, gewelddadig liefdesverhaal', maar natuurlijk is het ook gewoon weer een fantastische thriller, een goed verhaal met ijzersterke personages en een strak plot.

En het beste nieuws? Er komen nog meer verhalen over Sara en Will!

5 dik verdiende duimpjes voor 'Verzwegen'!

Mijn eerdere recensies over Karin Slaughter boeken: http://www.watiknouvind.com/search?q=Slaughter&m=1

Meer recensies van BibliophileSan