Wat ik nou vind van 'You were gone'?

Dit boek is, daar kwam ik tijdens het lezen achter, een deel van een serie over de hoofdpersoon Davis Raker.

Desondanks is het príma te lezen zonder enige voorkennis.

Het gaat dus over David, die vermiste personen opspoort. Dit is waar de andere boeken over gaan.

In dit geval niet helemaal.

Hij wordt gebeld door de politie dat er zich daar een vrouw heeft gemeld. Zíjn vrouw.

Maar.... die is 8 jaar eerder overleden.

Wanneer hij naar het bureau gaat schrikt hij,want de vrouw ziet er niet alleen uit als zijn vrouw, maar weet ook dingen, privé dingen uit hun huwelijk.

Als er dan ook nog een arts is die vertelt dat David aan het syndroom van Capgras lijdt, is er niemand meer die David gelooft. Zelfs hij zelf begint te twijfelen aan zijn verstand.

De volgende dag is de vrouw spoorloos verdwenen en daarmee ook Davids hoop om aan te kunnen tonen dat deze vrouw niet zijn vrouw Derryn kan zijn.

Een bijzonder intelligente thriller, waarbij goed gelet is op woorden en uitspraken die, als je ze later nog eens terug leest, écht goed gekozen zijn.

De spanning is gedurende het gehele boek op een prima niveau, het nodigt constant uit om verder te lezen.

Je wil weten hoe het zit, wie er gelijk heeft, hóe Derryn 'terug' kan zijn?

Vlák voor dat het boek uitsluitsel gaf, kwam ik deels zelf tot de conclusie hoe het zat. I.m.o. ietwat vergezocht en daardoor ongeloofwaardig, maar goed, de aanloop erheen maakte een hoop goed.

4 duimpjes voor 'You were gone'.

Meer recensies van BibliophileSan