Mist net iets om een thriller te zijn...

Binta Colson 08 augustus 2021
Een gezin bestaande uit moeder, vader en drie kinderen. Ellie ,de jongste. is de streber die absoluut goede resultaten wil behalen op school en wil daarom bijles wiskunde. Die krijgt ze van de ietwat excentrieke Noëlle.De dag dat Ellie examen moet gaan doen verdwijnt ze ....
Men zoekt met man en macht, zonder resultaat.
Het gezin valt uit elkaar.
Ieder gaat zijn eigen weg en probeert weer iets op te bouwen.
Laurel, de moeder ontmoet Floyd, die wel "toevallig"wat op Paul lijkt....Toevallig. Hij weet haar in te palmen en stelt haar voor aan zijn dochtertje Poppy. Zij herinnert Laurel onmiddellijk aan Ellie. Floyd doet dit allemaal met een bedoeling.
Noëlle die ook een relatie met Floyd gehad heeft en de moeder van Poppy zou zijn is ondertussen van het toneel verdwenen.
Laurel herkent in Poppy veel van Ellie en krijgt argwaan.Er zijn veel puzzelstukjes die ze wil oplossen.
Wat is er allemaal gaande?
Ik verraad niet alles...aan jullie de keuze of jullie het boek wel of niet willen gaan lezen.
In dit boek zijn de karakters vrij goed beschreven.
En zelfs mensen die iets afschuwelijks gedaan hebben , die hebben toch nog iets moois achtergelaten.
Zelf vond ik het géén echte thriller, maar een boek met de nodige spanning.
Met een ijzersterk proloog , een redelijk goed plot en een mooi epiloog.
Verschillende delen elk vanuit het oogpunt van een ander personage. Delen in het heden en in het verleden. Allemaal pluspunten.
Maar ik kan het niet in de categorie thrillers plaatsen omdat het me niet tot het einde wist te boeien en ook niet bleef nazinderen.
Het leest vlot en Lisa heeft een lekkere schrijfstijl die voor iedereen toegankelijk is.
Haar volgende boeken zal ik zeker weer gaan lezen.

Meer recensies van Binta Colson