Gerechtigheid

Binta Colson 13 juni 2022
Dit 7de boek van Minier heeft een ijzersterk begin als een naakte jongeman wordt aangereden en nadien ook nog blijkt dat hij opgejaagd werd als wild en op zijn lichaam het woord "gerechtigheid" gebrand staat.
Servaz en zijn team staan voor een uiterst moeilijke opdracht, zeker als er na korte tijd nog een 2de slachtoffer opduikt.
Het team wordt trouwens versterkt met een nieuweling.Of hij in het team past, dat moeten we nog zien.
Servaz vraagt zich intussen ernstig af of er sprake is van corruptie, van een complot , zelfs van een mol binnen het politiekorps.
Alles zal zich op het einde van het boek uitwijzen.
Dan is er gerechtigheid....
Het is trouwens geschreven vanuit verschillende standpunten en bestaat uit korte hoofdstukken. Alles is zeer beeldend en je kunt het als het ware zo voor je zien. Zelfs corona speelt een rol in het verhaal, getuige de mondmaskertjes.
Ook ditmaal heeft Minier weer een goed verhaal afgeleverd. Op naar het volgende.

Meer recensies van Binta Colson