Teleurgesteld.

Binta Colson 25 juli 2022
Een boek met een weliswaar mooie cover die me in een boekhandel zeker zou opvallen. Een groot oog en lang heb ik me afgevraagd wat dit oog te betekenen zou kunnen hebben. We zeggen steeds dat de ogen de spiegels van de ziel zijn. Is dit hier ook het geval. Of heeft het oog hier een andere betekenis.
Het boek zou me dus opvallen maar ik moet eerlijk toegeven dat het verhaal zelf me tegengevallen is.
Ik heb me er doorheen moeten worstelen en er is niet veel van het verhaal blijven hangen.
Hazel is de hoofdpersoon en ze is een profiler die in Londen woont.Op een dag wordt ze door Adam van de Londense politie gevraagd om te helpen bij een moordzaak waarbij op de plaats delict een heleboel vuilnis achtergelaten
is.
Ze roept de hulp in van Julius, een advocaat di eerder een soortgelijke moordzaak in zijn bestand gehad heeft.
En zo krijgen we de 3 personen die eigenlijk het meest in het verhaal voorkomen en het tegen en met elkaar opnemen. Allen hebben ze hun geheimen en duistere kantjes.
Je wordt vaak op het verkeerde been gezet en voor mij was het chaotisch.
Hazel en Julius hebben hun verhaallijn en Adam speelt in beide lijnen een rol.We zien ook nog Max, Jason en Julia de revue passeren.
Er had voor mij best wat meer spanning in mogen zitten . Dit is een psychologisch spel geworden maar in mijn ogen beslist geen thriller.
Voor mij dus 3 *

Meer recensies van Binta Colson