leest als een trein

boba80 03 februari 2021
Ik mocht dit (e-)boek lezen voor de Sterrenthriller-leesclub van Luitingh-Sijthoff.
Nachtmerrie is het eerste deel van ‘de Detta-Dossiers’ en is geschreven door Winchester McFly.
Winchester McFly is een schrijverscollectief die al diverse scenario’s heeft geschreven waaronder Smeris, Van God Los en Judas.
In nachtmerrie wordt Tess(el) de Winter gekoppeld aan David Detta beide rechercheurs bij de Dienst Landelijke Recherche (DLR).
Samen gaan ze een moord onderzoeken in Groningen, maar Tess heeft tevens de opdracht gekregen een beoordeling over David te schrijven… en het liefst eentje die hem uit de DLR kan wippen.
In Groningen blijkt al snel dat dit geen gewone moord is.
De dader (een au air) verteld dat ze een nachtmerrie had toen ze haar baas neerstak.
Ze heeft het over de schaduwman en een vrouw in blauwe jurk met een geel oog…
Als er meerder moorden worden gepleegd met een zelfde soort verhaal wordt duidelijk dat er meer aan de hand is.
Wie is die schaduwman en die vrouw in die blauwe jurk.
Waarom laten ze ander voor hun moorden.
Wat is er precies aan de hand in Groningen?
Nachtmerrie is een spannende thriller die een beetje te vergelijken is met de X-files.
Het boek leest makkelijk weg, korte hoofdstukken en een fijne schrijfstijl.
Je wilt verder lezen..
Het verhaal zit goed in elkaar… tot aan het einde blijft het een vraagteken wat er precies gebeurt is in Groningen..
Ik kijk dan ook al uit naar de volgende delen van de serie.

Meer recensies van boba80