Hotel met girlpower

boba80 16 februari 2021
In Welkom bij Hotel Flanagans neemt Asa Hellberg je mee naar Londen en Fjällbacka (net buiten Stockholm in Zweden).
Fjällbacka is een klein kustplaatsje waar iedereen elkaar kent.
Linda groeit hier op samen bij haar Oma, haar vader runt Hotel Flanagans in Londen.
Wanneer haar vader erg ziek wordt moet Linda naar Londen, om de leiding van het hotel over te nemen.
In Londen wordt ze ook nog eens geconfronteerd met haar 2 neven en haar tante die een gedeelte van het hotel bezitten en zelf liever de leiding nemen in Hotel Flanagans.
Het is 1949 en nog helemaal niet 'normaal' dat een vrouw de leiding heeft.
Gaat Linda dit wel redden?
Het boek speelt zich af in 2 tijdsperioden, 1949 wanneer Linda haar vader overlijdt en zij het Hotel moet gaan runnen en in 1960.. wanneer haar neef Laurence Linda op de 1e dg van het jaar belooft dat 1960 het jaar wordt waarin Linda alles kwijtraakt..
Welkom in Hotel Flanagans is vlot geschreven, de personen worden mooi uitgelicht.
Je leest heel mooi over het tijdsbeeld, waarin zwarte vrouwen nog een restaurant uitgestuurd kunnen worden vanwege hun kleur.
Je leest over vrouwen die hun droom proberen na te leven en mannen die deze droom in de weg staan.
Langzaam aan wordt je verliefd op het Hotel en zijn personeel.
Ik kijk dan ook uit naar het vervolg op dit boek.
Zeker een aanrader voor lezers die ook van de Zeven Zussen serie hebben genoten.

Meer recensies van boba80