Wauw, de cover en setting!

Boekenliefdes 09 december 2021
Wat heb ik genoten van dit boek!
De cover is echt super mooi, alleen daarom al wilde ik dit boek hebben.
Ik had dit boek al een tijdje in de kast liggen, maar omdat het in de winterse sfeer geschreven is, wilde ik het pas gaan lezen als het hier ook echt winter werd.
Ik weet niet waarom maar op de één of andere manier kan ik me dan beter inleven in het verhaal.
De setting is helemaal mijn ding... varend door de Noorse fjorden, op een zeilschip in Noorwegen op zoek naar het Noorderlicht.
Omdat dit van mij altijd nog een wens is om te doen, zag ik de reis die de personages maken in het boek helemaal voor me!
Vier mensen die elkaar niet kennen, hebben op een online forum het plan opgevat om tijdens deze vakantiereis iemand te vermoorden. Maar wie? Dat gaan ze pas beslissen op de laatste dag van de reis.
De spanning in het boek loopt steeds meer op doordat het eind van de vakantie steeds meer in zicht komt en ze dus echt moeten beslissen wie ze gaan vermoorden.
Hierdoor blijf je als lezer geboeid en wil je graag weten hoe het afloopt.

In de loop van het boek krijg je een steeds beter beeld van de personages en hun persoonlijke reden om dit plan uit te voeren.
Tijdens het boek lees je ook stukken van hun gesprekken eerder op het internet forum, hierdoor krijg je ook een beter beeld van hoe dit plan tot stand is gekomen.
Het einde had ik niet aan zien komen en vond ik verrassend.

Ik had het boek iets spannender verwacht, je blijft als lezer wel nieuwsgierig, maar zit niet op het puntje van je stoel.
Daarom heb ik het boek vier sterren gegeven.
Een fijn boek om de winterse avonden mee door te komen!

Meer recensies van Boekenliefdes