Prachtig indrukwekkend boek!

Boekenliefdes 10 december 2021
Wauw dit boek....
Toen ik in dit boek begonnen was, schoot het verhaal steeds door m'n hoofd. Daardoor heb ik het ook in 2 dagen uitgelezen.

Het boek verteld het leven van Janny en Lien Brilleslijper tijdens de Tweede Wereldoorlog.
De zussen zijn woonachtig in Amsterdam en (vooral Janny) vanaf het begin actief in het verzet, verzetskranten drukken en persoonsbewijzen vervalsen en verspreiden. Op een gegeven moment worden zijzelf ook genoodzaakt om onder te duiken. Uiteindelijk komen zij met hun familie terecht in 't Hooge Nest, waar zij ook nog andere joden onderdak bieden om onder te duiken.
Het verhaal is zo goed geschreven dat je gewoon een stukje spanning mee voelt, wat voor hen ondraaglijk moet zijn geweest.

Waar ik zelf van onder de indruk was, is dat de zusjes Brilleslijper de zusjes Frank, Anne en Margot hebben gekend.
Hun geschiedenis kent vrijwel iedereen, maar dat de zusjes Brilleslijper één van de grootste onderduikadressen hebben gerund en met Anne en Margot in het kamp hebben gezeten was voor mij niet bekend.

Ga dit boek lezen, het is echt de moeite waard!

Meer recensies van Boekenliefdes