Sprookjesachtig verrassend!

Booksandsparkles 10 april 2024
Sinds dit jaar ben ik de novelle's aan het herontdekken, dus toen Jami Leigh op een oproep deed om "Dans van de Maanroos" te recenseren, was ik meteen enthousiast! Sowieso heb ik eerder al ontzettend genoten van de Lumin-duologie (De Nieuwe Wendy & De Verloren Wendy), dus ik was benieuwd naar dit verhaal.

"Dans van de Maanroos" speelt zich in dezelfde wereld af als de duologie, maar is compleet losstaand zonder voorkennis te lezen. Ten eerste: ik vind het altijd zo knap als iemand in zo weinig pagina's zo'n leuk en compleet verhaal neer kan zetten! Jami Leigh is hier zeker in geslaagd.

Lucille heeft vanaf het eerste moment mijn aandacht. Ze leeft van stelen en op het moment dat haar leven echt voorbij lijkt te zijn, gebeurt er iets waardoor ze op Lumin terecht komt. Daar ontmoet ze Zayne, die haar de hand reikt om opnieuw te kunnen beginnen. Het enige wat ze voor hem hoeft te doen, is een prachtige jurk te dragen op het bal van de prins en één dans doen... wat er dan gebeurt zal haar leven voorgoed veranderen.

Ik vond het verhaal van "Dans van de Maanroos" zo leuk en origineel bedacht! Ik heb vooral genoten van de band tussen Lucille en Zayne, dat bleef het spannend houden. De prins vond ik (vooral aan het begin) ook erg leuk, en ik zou best nog wat vanuit zijn perspectief hebben willen lezen. Dit verhaal leest gewoon zo lekker weg. Het voelt als een heerlijk sprookje met een uitkomst die wellicht anders is dan je had verwacht. Alsof de prinses halverwege wakker wordt en denkt "nou, misschien is 'en ze leven nog lang en gelukkig' toch niet helemaal mijn ding".

Hoe in zo'n korte periode een heel verhaal verteld kan worden is echt super. En de romance in dit boek liet me op het puntje van mn stoel zitten.. wat een slow burn ;) Het einde vond ik nèt wat te snel ineens gaan, waarbij het verhaal wel heel verrassend ineens 180 graden draaide. Ik had nog wel veel meer over Lucille willen lezen.

Ga het vooral zelf ontdekken, en hopelijk word je net zo verliefd op de schrijfstijl- en wereld van Jami Leigh als ik!

Meer recensies van Booksandsparkles