Weer een heerlijke romance

Booksandsparkles 29 januari 2024
Wat was dit weer een ontzettend leuk boek van Jenny! Dit boek is trouwens, voor wie nog helemaal niet aan deze serie is begonnen, ook prima los te lezen naar mijn mening (maar de andere boeken zijn ook superleuk, dus vooral ook oppakken!)

Marissa Rossi heeft een angststoornis (die volgens mij goed is geschreven - heb er zelf niet echt ervaring mee, maar het kwam heel realistisch over en werd ook echt serieus genomen). Als ze op Mount Polbearne terecht komt, vindt ze dat ontzettend moeilijk. Ze durft haar huis niet uit en raakt steeds meer geïsoleerd. Praten met mensen doet ze niet graag, laat staan haar indrukwekkende luid-pianospelende buurman.

Wanneer een noodgeval het kleine eiland teistert, doet Marissa ontzettend haar best om toch haar steentje bij te dragen. Op deze manier komt ze in contact met Polly, de eigenaresse van de kleine bakkerij (die we kennen uit de eerdere boeken). Van het een komt het ander, en langzaam weer Marissa weer uit te bloeien tot de jonge vrouw die ze zo graag wil zijn. Én, ondertussen bloeit er ook iets anders op...

Het was zo fijn om weer terug te zijn op dit gemoedelijke eiland. Ook al ging het dit keer wel meer om Marissa en hoe zij zich voelt en wat ze meemaakt, en minder om het eilandleven zelf. Toch was het weer een heerlijk geschreven boek. Ondanks dat Marissa met een serieus probleem kampt, en wordt hier ook serieus over geschreven, weet Jenny Colgan het luchtig te houden. De band die Marissa ondertussen weer opbouwt met haar oma bijvoorbeeld, draagt bij aan haar langzame herstel en geloof in zichzelf.

En dan natuurlijk de romance, waar we stiekem allemaal ook voor komen bij de boeken van Jenny. Je voelt het al aankomen, die indrukwekkende pianoleraar is er niet voor niets. Alexei is een leuk mysterieus personage die je heel graag wil leren kennen - meer zal ik er niet over zeggen ;)

Volgens mij is dit nu wel écht het allerlaatste deel in de serie (*sad face*), maar hopelijk kunnen we nog lang blijven genieten van alle mooie verhalen die Jenny ons brengt!

Meer recensies van Booksandsparkles