Ook leuk voor afgestudeerden!

Booksandsparkles 29 april 2020
Het school- en studentenleven is voor mij al weer even geleden, maar met zo veel plezier las ik altijd de Hoe overleef ik… serie over Rosa en de Tijgers, Tanga’s en Tongzoenen-boeken over Georgia. Nog, met een (boeken)dipje zijn dit de boeken die je weer opvrolijken. En JA! Eindelijk is er weer een nieuw boek die hier voor mij hier niet aan ten onder doet. Sylvia van Driessche’s Liefdestips aan Mezelf is een heerlijke combinatie van de survivaltips van Rosa en de humoristische dagboekstijl van Georgia. Maak kennis met Olivia Jacobs, oftewel: Olijfje.

Liefdestips aan Mezelf is ontzettend fijn geschreven: vlot, humoristisch en – ook al wil je het misschien niet toegeven -, zo ontzettend herkenbaar. Toen ik de titel zag, ‘liefdestips aan mijzelf’, dacht ik eigenlijk: nou, die kan ik wel eens gebruiken. En als je ziet hoeveel meiden eigenlijk hetzelfde doorstaan, hetzelfde meemaken, dezelfde dingen voelen en doen… sja, dan lijkt alles ineens een stuk minder erg en ben je eigenlijk ook niet meer alleen.

Dit dagboek is een ontzettende aanrader; ook als je niet (meer) op de middelbare school zit of studeert, zelfs als je geen beroemde vader hebt of een gesponsord Instagram account hebt, is dit boek zo leuk om te lezen als je even geen trek hebt in ingewikkelde fantasy-werelden en wonderbaarlijke verhalen (waar ik echt gek op ben). Olijfje zal heel snel een plekje in je hart veroveren.

Meer recensies van Booksandsparkles