Uniek en verrassend!

Booksandsparkles 23 december 2023
We zijn bíjna aan het einde van de blogtour, en helemaal aan het einde van deze toffe 'Magic Kingdom'-serie van Laura Diane. Zo jammer dat het weer voorbij is - ik zou oh zo graag meer over al deze heerlijke personages lezen!

Boek 3, Tussen Twee Kwaden, gaat verder waar boek twee met een mega plottwist én in een enorme cliffhanger eindigde.

Eindelijk was het zo ver om te weten te komen wat er met iedereen was gebeurd en hoe Ayla ooit nog de boel recht kon trekken. Want als er iets is wat ze het liefst wil, is het haar nieuwe vrienden helpen en zorgen dat er voor eens en altijd een eind komt aan al die ellende.

Wat heeft Laura een gaaf einde geschreven. Van begin tot eind was dit spannend. Ik had mezelf voorgenomen om met de leesclub mee te lezen, en de eerste drie dagen hield ik me netjes aan het schema, maar toen was die ineens uit. Oeps.

De titel, Tussen Twee Kwaden, past echt zo ontzettend goed bij dit boek. Ayla moet continue kiezen tussen de twee kampen in het Magic Kingdom en het valt haar zwaar om zich een weg te banen tussen de verschillende waar - en onwaarheden. Het is zo goed gedaan hoe Laura je iedere keer toch weer op het verkeerde been weet te zetten, dat je denk dat er dit gaat gebeuren, en dan loopt het toch weer anders.

Ik had bepaalde grote gebeurtenissen in dit boek totaal niet zien aankomen. Eigenlijk lees je in deel drie eens het verhaal van de andere kant - ik wil niet teveel zeggen voor wie de serie nog wil gaan lezen. Maar ik vond dit echt zo uniek en verrassend!

Ik ga deze lieve groep vrienden in Disney echt missen. Ik voelde me vereerd om met hen op avontuur te mogen gaan. Ik heb echt enorm genoten van deze serie en ik heb helemaal zin om nu ook de andere boeken van Laura te gaan lezen. Dus.. welke eerst: Ivelle of Als De Nacht Eindigt?

Meer recensies van Booksandsparkles