'Morgen is er weer een dag'

Brit 12 oktober 2019
De hond is onze beste vriend en via de gedachtenwereld van de trouwe hond Morgen wordt enerzijds duidelijk hoe dat zo gekomen is. Anderzijds is die gedachtenwereld volkomen ongeloofwaardig. Het is eerder die van een mens dan van een dier. Maar ja, hoe vaak dichten we onze huisdieren geen menselijke eigenschappen toe?

Het verhaal gaat over een hond en de rest is bijzaak. Het heeft iets magisch tot het moment van een zeer belangrijke gebeurtenis. Dat is het keerpunt. Daarvoor wil de lezer nog alles geloven om maar bij Morgen te zijn. Daarna wordt toch wat moeizaam toegewerkt naar het slot.

Jammer, maar ja, een schrijver is ook maar een sterveling. Om die laatste opmerking te begrijpen, moet je het boek (met die prachtige kaft) lezen!

Meer recensies van Brit