Spannend debuut

21 januari 2015
Patrick Hamer raakt in één dag alles kwijt: zijn bedrijf gaat over de kop en zijn huwelijk loopt op de klippen. Vrij snel daarna komt Patrick ook nog in beeld als moordenaar van de curator. Hoewel er heel wat gebeurt tijdens de eerste hoofdstukken, raak je als lezer niet meteen in de ban van het verhaal. De schrijfstijl van de auteur is de oorzaak hiervan. Van Wouw houdt van lange, ingewikkelde zinnen en overdondert je met zeer veel technische details over zonnecellen en de afwikkeling van een faillissement.
Naarmate het verhaal vordert, boeit het boek steeds meer en kan je het nog met moeite neerleggen. De personages zijn zeer goed getekend. Je komt maar met mondjesmaat aan de weet waarom ze op een bepaalde manier handelen. Ook het wisselende vertelstandpunt maakt het verhaal erg spannend.
'Hamer' is zeker een spannend debuut. Ik kijk uit naar een tweede boek van Van Wouw. Met een iets vlottere schrijfstijl en wat minder technische details kan hij nog betere romans schrijven!

Meer recensies van