Een prachtige historische roman!

Carla v O 27 februari 2024
Jacobine van den Hoek beschrijft in dit boek een deel van het leven van Marie Tussaud, die we natuurlijk allemaal kennen van het wassenbeeldenmuseum Madame Tussaud.
Het is een geromantiseerd verhaal, op feiten gebaseerd.

Marie Grossard vlucht als jong meisje naar haar oom in Parijs om hem te helpen met het maken van wassen beelden.
Ze leert van hem het vak, en als blijkt dat ze talent heeft kan ze aan de slag bij de koninklijke familie.
Als de Franse Revolutie aanbreekt, komt ze in een lastige situatie en wordt ze uiteindelijk zelfs gevangengenomen.
Na een ongelukkig huwelijk met Tussaud, dat haar redt uit de gevangenis, vertrekt ze uiteindelijk naar Engeland.
Daar eindigt het boek. Hoe het hier verder met haar gaat blijft een open einde.

Het boek is verdeeld in 5 delen, die weer onderverdeeld zijn in korte hoofdstukken. Het heeft een prettige schrijfstijl, en doordat het verhaal interessant, ontroerend en zeker ook spannend is, leest het als een trein.

Echt een aanrader als je van historische romans houdt!

Meer recensies van Carla v O