Magisch avontuur

Carolagw 05 april 2021
Amari en de nachtwachters is een fantastisch debuut verhaal van B.B. Alston. Het gaat over een meisje, Amari, dat haar vermiste broer probeert te vinden en tijdens haar zoektocht de magische wereld ontdekt.
Het verhaal wordt vertelt vanuit Amari's perspectief en al snel leren we dat de wereld niet is zoals het lijkt. Het boek is heel magisch, maar ook zoveel meer dan dat! Het behandelt belangrijke thema's zoals vriendschap, doorzettingsvermogen, racisme en vooroordelen. Het is een boek voor kinderen (maar ook volwassenen natuurlijk) waarbij ze veel zullen leren, maar het blijft daarnaast ook enorm leuk!

Wat ik onwijs goed vond aan dit boek was toch echt de Bovennatuurlijke wereld en wat daar allemaal bij komt kijken. Je leert veel over de Bovennatuurlijke wereld samen met Amari, maar het is allemaal makkelijk bij te houden.
Er was aan het begin een duidelijk beeld van wie als goed en slecht werd bestempeld, maar door het boek heen leer je dat niet alles is zoals het lijkt.
Hoe de magie werd beschreven vond ik ook enorm leuk, en als ik dit boek als kind had gelezen zou ik ook zeker magie willen hebben haha!
Wat ook goed was aan dit boek is dat er duidelijk geschreven wordt over de vooroordelen naar Amari toe en dat dit niet oke is, maar ook dat ze vrienden heeft die het voor haar opnemen.
Ik vond wel dat we wat weinig echte magie zagen. De wereld is natuurlijk al magisch, maar ik vond dat het zien/het werken van de spreuken wat meer had mogen voorkomen. Het is wel een boeken serie, dus ik verwacht dat er in boek 2 meer magie gaat voorkomen!
De onthulling aan het einde van het goed zag ik trouwens totaal niet aankomen en heeft er ook voor gezorgd dat ik graag boek 2 wil lezen, zodra deze uitkomt!

Ik raad dit boek zeker aan voor kinderen, maar ook als je volwassen bent kan je dit boek prima lezen. Het heeft, zoals ik heb benoemd, belangrijke thema's en het wordt op een leuke wijze vertelt.
Ik kijk uit naar het volgende boek!

Meer recensies van Carolagw