Mooi, avontuurlijk verhaal

Carolagw 05 april 2021
Voorbij het Wederwoud gaat over Phaun en haar zus Céli. Céli is ongeneeslijk ziek en Phaun besteed al haar tijd aan zorgen voor Céli. Tot op een dag iemand vraagt of Phaun een reis wilt maken. Hierbij moet ze het Wederwoud verlaten, iets wat ze nog nooit heeft gedaan.

Ik vond het een onwijs leuk boek. De beschrijvingen van de personages en de wereld gaven me enorm het gevoel zoals bij De Vrede Prins (The Cruel Prince). Het is gedetailleerd en er zijn veel verschillende elementen.
Phaun vond ik een leuk personage om te volgen. Valentijn beschrijft goed hoe ze (deels onbewust) haarzelf helemaal aan de kant heeft gezet om voor Céli te zorgen en dat ze er alles voor geeft. Het besef dat er meer is in het leven dan voor Céli zorgen was mooi beschreven.
De andere personages die we leerde kennen vond ik ook onwijs leuk. Ik wist toen ik dit boek ging lezen dat er een novella was over Kojvo en ik ben blij dat die er is. Ik ben benieuwd naar zijn achtergrond en hoe hij is geworden wie hij is.
Ik vloog door het boek heen, de schrijfstijl is fijn om te lezen en ik bleef benieuwd naar wat er ging gebeuren.
Voor een fantasie boek vond ik het wel wat aan de korte kant, maar het was aan de andere kant juist ook fijn dat voor een keer een fantasie boek niet uit 500 bladzijdes bestaat haha.

Meer recensies van Carolagw