Eeuw van de Vhéi

Rank 425 Gelezen 13 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 15 Favoriet 2 Recensies 7
Young adult Spots 1   Topics 0

Ontrafel vier verhalen die de geschiedenis van Vha’Rymn vormden. Op Jho, een eiland ver weg van Vha’Rymn, wordt de jonge Umuli Acksol door de eilandsjamaan aan zijn nieuwe levenspartner gekoppeld. Toch blijkt uit een visioen van de sjamaan dat de Schepper meer voor hem in petto heeft, iets dat het eiland op haar grondvesten doet schudden. Velara werkt in de winkel van haar oom als ze bezoek krijgt van een toegetakelde vrouw. Gelukkig weet ze haar een helpende hand te bieden, al blijkt het uiteindelijk een voorbode te zijn van een gebeurtenis die Velara’s leven – en dat van haar dochter – voor altijd zal veranderen. Als Vhéi groeit Yza op bij zijn Nomadenfamilie in de bergtempel van Nepherië. Hoe ouder hij wordt, hoe rustelozer zijn vleugels beginnen te worden. Ze snakken naar vrijheid. Zal het Yza lukken om zijn lotsbestemming te omarmen? Op boerderij Woestzicht heerst er een ziekte die bekendstaat als De Zwarte Kus. Het tast de gewassen aan en Nüro en zijn ouders zien hun inkomsten in rook opgaan. Toch lijkt er een lichtpuntje aan de horizon te verschijnen, een kans die grote gevolgen zal hebben.

Young adult
De Raad van Vha'Rymn (2.5)
CauldronBooks
25 maart 2022