de vloek van kasteel vrijborgh

Carole jeunink 26 juli 2023
dit middeleeuwse verhaal begin in 1323. Het leven van een ridder staat in het teken van het verdedigen van de familienaam en het vergaren van rijkdom. Ridder Jan laat zich dan ook gelden, meer kwaadschiks dan goedschiks.
Kasteel vrijborgh is de thuishaven van Ridder Jan zijn vrouw Marianne en kinderen.
Beatrijs en Joris zijn jongste kinderen dromen van een andere toekomst dan dat hun vader voor hun in petto heeft. hij laat ze beide opsluiten in een klooster.
Joris weet hier uiteindelijk aan te ontsnappen en krijgt de toekomst die hij wilde. Hiervoor moet hij wel een prijs betalen,Beatrijs daarentegen kan niet ontsnappen en slijt haar dagen in het klooster.
Lukt het haar om een nieuwe invulling aan haar leven te geven en zal ze ooit de kans krijgen om toch met haar geliefde Walraven samen te zijn.
De pest en een onverwachte wending gooit het leven van broer en zus opnieuw overhoop.
Zullen ze het redden om dat te doen wat nodig is?

het verhaal leest goed en trekt je makkelijk in het verhaal
michelle visser heeft er een duidelijk verhaal van gemaakt met feiten en fictie.
van mij krijgt het vier sterren

"Eindelijk zijn ze waar ze moeten zijn"

Meer recensies van Carole jeunink