DE PAARSE ENGEL

Veerkracht is iets anders dan altijd sterk zijn.

Jim Matteos geniet in een safe-house van zijn vrije tijd na zijn laatste missie.
Hier probeert hij alles op een rijtje te zetten en zijn verleden een plek te geven.
Abrupt komt hier een einde aan, als een beruchte crimineel uit een zwaar bewaakte gevangenis ontsnapt. Jorge Herreira heeft de touwtjes strak in de hand, en heeft een leerling naast hem staan die hem adoreert en alles voor hem doet.
Jorge bereidt een helse actie voor waarbij veel Amerikanen het leven zullen laten. Jim dringt binnen in zijn organisatie en via de rechterhand van Jorge Herreira kan hij dicht bij komen, wat niet zonder gevaar is. Hierdoor komt hij oog in oog te staan met zijn demonen, zal hij dit aan kunnen en het tot een goed einde brengen? Of leert hij dat de wereld verrot is en één ieder voor eigen gewin gaat.

Haten omdat iemand het liefst wat je had, iets aangedaan heeft en dan wraak nemen.

Era Richmen (Erik Bakker) , Heeft een verhaal geschreven met meerdere verhaallijnen die goed in elkaar overlopen. Daardoor kom je er steeds meer achter , hoe en waarom iemand iets doet.
Hierdoor wil je telkens verder lezen om te weten te komen hoe het verder gaat
De hoofdpersonen weten heel goed waarom ze iets doen en waar ze naar toe willen. Elk op zijn/haar eigen manier. Omdat je het vanuit de verschillende perspectieven leest wordt dit nog meer benadrukt.

Door de vlotte schrijfstijl en voldoende informatie per hoofdstuk, de goede verhaallijn die je nieuwsgierig maakt naar hoe het verder gaat en hoe het gaat aflopen.
krijgt dit verhaal van mij “Vijf Sterren”(en hier ben ik echt selectief mee).
ik hoop dan ook dat dit voor Era Richmen een aanmoediging is om een volgend deel te schrijven.
ik zal de eerste zijn die hem besteld.

Meer recensies van Carole jeunink