Bijzondere stofzuiger

Chantal 19 juli 2020
In het boek Stofzuigen in het donker, geeft Jen Beagin ons een kijkje in een verhaal met bizarre ontmoetingen en gebeurtenissen, die ondanks alles erg amuseren!

Mona, de persoon om wie het in dit boek gaat, maakt veel verschillende dingen mee tijdens haar werk als schoonmaakster. Haar leven wordt beïnvloed door haar relaties, verhoudingen, gebeurtenissen in haar jeugd en het contact met haar familie. Je kunt het zo gek niet bedenken, of Mona heeft het meegemaakt.

Door wat Mona meemaakt en hoe zij hier mee omgaat, is ze een uniek persoon in een origineel verhaal.

Stofzuigen in het donker krijgt de beschrijving "hilarisch, om in een deuk te liggen", echter is dit boek veel meer dan dat alleen. Mona zet de lezer aan het denken over moeilijke situaties waar je tegenaan kunt lopen en hoe je hier mee om kunt gaan. Het verhaal is dus veel meer dan alleen komisch!

Meer recensies van Chantal