De vele kanten van Schiphol

Chantal 20 februari 2020
Iedereen kent Schiphol en velen van ons zijn er geweest, Maar hoeveel weten we eigenlijk over deze plek?

Dit was voor mij de vraag die maakte dat ik nieuwsgierig was naar een boek dat gaat over de geschiedenis en gebeurtenissen van Schiphol. In dit boek staat op een mooie manier de groei van Schiphol beschrijven met daarbij de voor- en nadelen van alle ontwikkelingen die hebben plaatsgevonden. Ook krijgen we meer informatie over de mensen die bij de ontwikkeling van onze nationale luchthaven zijn betrokken.

Deze biografie over Schiphol is een geschiedenisboek, dat erg prettig wegleest en waarvan je niet altijd bewust bent dat het om een kennisboek gaat. Dit komt door de luchtige schrijfwijze die de auteur van dit boek (Stephan Steinmetz) heeft gebruikt. Ook worden meerdere kanten van Schiphol belicht, waardoor je vanuit verschillende oogpunten een kijkje krijgt in de wereld van en rondom Schiphol. Hierbij wordt niet een bepaalde mening of kant op gestuurd, maar krijg je verschillende aspecten waaruit duidelijk wordt dat er veel verschillende mensen met verschillende belangen bij de luchthaven zijn verbonden.

Een fijn boek waarbij je op een leuke wijze van veel informatie wordt voorzien, met een mooie cover!

Meer recensies van Chantal