Veelzijdig debuut

Chantal 04 maart 2020
In “De rook die dondert” door Namwali Serpell worden we meegenomen naar Zambia, waar een groot deel van dit verhaal zich afspeelt. In het boek worden de verhalen van drie families, verspreid over drie generaties verteld. Een aanrader voor mensen die van veel verschillende personages en verhaallijnen houden!

Namwali Serpell weet met haar schrijfwijze en gebruik van de verschillende verhaallijnen de lezer bij haar boek te houden, omdat je door het schakelen goed moet bijhouden over wie en over welk verhaal het tijdens het lezen gaat!

Het enige nadeel aan dit boek vond ik dat door het gebruik van de dunne pagina’s, je extra voorzichtig met dit mooie boek om moet gaan.

Een bijzonder verhaal wanneer je de tijd neemt om een kijkje te nemen in het verhaal rondom deze Afrikaanse families en absoluut geen dertien in een dozijn boek!

Meer recensies van Chantal