Van boer naar vegetarische slager

ChantalH 08 juni 2020 Hebban Team
In De vegetarische slager lees je over Jaap Korteweg. Hij is na de varkenspest en rond de schandalen van de kip en het ei vegetarisch geworden. Hij vindt het alleen heel moeilijk om zijn stukje vlees te laten liggen, hij mist de smaak en de bite van echt vlees. De bestaande vleesvervangers vindt hij maar matige vervangers. Uiteindelijk gaat hij zelf voor een goede vleesvervanger zorgen. Dit hele proces maak je mee aan de hand van Jeroen Siebelink. Hij weet op een boeiende wijze het levensverhaal van Jaap en de ontwikkeling van De vegetarische slager weer te geven. In verschillende hoofdstukken laat hij zien hoe dat in zijn werk is gegaan en in een aantal hoofdstukken blikt hij terug waarom het zover is gekomen. Siebelink heeft een hele prettige vlotte en humorvolle manier van schrijven die je makkelijk meeneemt in deze soms lastige materie. Het is zo levendig geschreven dat je het idee hebt dat je zelf ook deel uit maakt van het team rond Jaap dat alles ontwikkeld. Geweldig gedaan van Siebelink. Je leert de personages echt goed kennen zo. Nu ik weet hoe het allemaal is gegaan snap ik niet dat De vegetarische slager zo snel heeft kunnen groeien, het ging ongestructureerd en erg rommelig. Ik heb genoten van dit boek. Ik heb de smaak echt te pakken en wil eigenlijk ook wel zijn boek over Tony’s Chocolonely lezen.

Meer recensies van ChantalH