Het plezier in het schrijven leidt tot plezier in het lezen

Charles 04 september 2023 Auteur
Het is absoluut plezierig om het boek te lezen.
De pretenties liggen niet in hoogwaardig taalgebruik, diepe overdenking of de bespreking van actuele vraagstukken. Het gaat niet over verkenningen van mogelijke toekomsten, het gaat niet over karakterontwikkeling, maatschappelijke analyses, relaties of andere (min of meer) diepzinnigheden.
Niets gecompliceerd - nee: het boekje ademt het eenvoudige en ongecompliceerde plezier dat schrijven kan leveren. Het schrijven zonder belemmeringen, zonder behoefte aan al te veel realisme of logica (heb je een draak nodig? dan verschijnt er een draak!). Dat plezier hebben de auteurs duidelijk gehad en ze hebben daarin elkaar gestimuleerd.
Datzelfde plezier zit dus ook in het lezen - dat kan niet anders. Gewoon leuk omdat het gewoon leuk mag zijn. Daardoor en daarvoor wil ik dit boekje aanbevelen.
Een wat uitgebreidere bespreking volgt in Fantastische Vertellingen, in het najaar 2023.

Meer recensies van Charles