Een geslaagde uitbreiding van een kort verhaal.

Charles 07 december 2022 Auteur
Wat een prachtig vormgegeven boek! Hardcover met goudopdruk! Een bijzonder fraaie coverafbeelding. Intern een heel mooie bladspiegel, smaakvolle grafische ondersteuning van de tekst. Het is niet essentieel natuurlijk, maar wat maakt het lezen veel prettiger ....

De roman is gebaseerd op een prijswinnend kort verhaal: de lezersprijs van EdgeZero. Polane heeft het korte verhaal verbreed en verdiept, zodat het een volwaardige en krachtige roman is geworden.

De uitbreiding van kort verhaal naar roman is zonder meer geslaagd. Polane vertelt een goed lopend verhaal, zowel de vertellende delen als de dialogen zijn goed leesbaar, er is spanning en aandacht voor de ontwikkeling van de hoofdpersonen. Wat ik bijzonder waardeer, is de urgentie van het verhaal: gebeurtenissen volgen elkaar op een logisch dwingende manier op. het tempo is bevredigend, de verhaallijnen zijn vanzelfsprekend, verrassing is er genoeg maar het wordt nooit verbijstering door de afwezigheid van samenhang. Mooie vondsten, krachtige hoofdpersonen, verrassende gebeurtenissen en leuke wendingen. Het is gewoon een erg goed boek!

Een uitgebreidere inhoudelijke recensie van de inhoud is verschenen in Fantastische Vertellingen 65, voorjaar 2023.

Meer recensies van Charles