Liefde in de lens

Christa Klerks 16 april 2020
Via Dani van Doorn een exemplaar ontvangen van haar roman Liefde in de lens. Nogmaals dank daarvoor.

Voor mij was dit tevens een 1e kennismaking met haar boek, had nog niet eerder een boek van haar gelezen maar na het lezen van dit boek ga ik dat zeker doen.

Hoofdpersoon in dit boek is de 53 jarige Helen die lerares is op een school en helaas al weduwe is. Haar zus vindt Helen een grijze muis en vindt dat ze uit haar comfortzone moet komen. Om dat te doen geeft ze Helen de uitdaging om zich in te schrijven voor een auditie voor een fotoshoot van modeontwerpster Celine, ondanks haar onzekerheid neemt Helen de uitdaging aan.
Helen lijkt echter totaal niet in die setting te passen aangezien ze geen idee heeft hoe het er in de modewereld aan toe gaat maar toch is ze precies de persoon die Celine voor haar kleding zoekt. Samen met fotograaf Tom weten ze Helen uit haar schulp te krijgen. Helen wordt samen met drie anderen gekozen om mee te gaan naar Parijs voor een fotoshoot. In de setting van Parijs zien we Helen zich steeds meer ontpoppen van grijze muis naar modebewuste, zelfverzekerde vrouw terwijl haar zus steeds meer de rol van onzekere, jaloerse zus lijkt te krijgen. En hoe zit dat toch met die charismatische Tom? Voorzichtig fladderen vlinders om ze heen, is het een flirt of loopt het uit op meer?

Mijn conclusie van het boek:

Liefde in de lens is een zeer geslaagde feelgoodroman. Door het verhaal waan je je in Parijs en lijkt het alsof je zelf een toeschouwer bent tijdens de fotoshoot en de modeshow.

Helen is een sterke en vooral lieve vrouw waar je gelijk van gaat houden. Het boek zorgt dat je met een glimlach op je gezicht zit die tot het einde van het boek niet meer weggaat.

Meer recensies van Christa Klerks