Adawyth

Christa Klerks 06 april 2021
In boek volgens we het verhaal van Eleanor die samen met haar tweede moeder in Adawyth woont. de biologische moeder van Eleonor woont in het paleis is en is de minnares van koning Eduard.

Eleanor woonde eerst ook in het paleis maar omdat zij verliefd werd op Edward, de zoon van de koning, werd zij verbannen. Dit omdat zij niet van de juiste komaf was voor een kroonprins. in het dorpje behoorde zij tot de armere van de samenleving met een simpel huisje en een baantje in de plaatselijke bakker. Als ze elkaar jaren later tegenkomen en ze dezelfde gevoelens blijkt het te laat omdat Edward verloofd is en op het punt staat om te gaan trouwen. Toch willen ze hun hun liefde nog een kans geven en kijken ze met gestolen momenten wat er uit voort komt. De boodschap van het verhaal vond ik volg je gevoel en kies voor je eigen geluk.

Het boek is zo beeldend geschreven dat je bijna het idee hebt dat je letterlijk in het paleis en de omliggende bossen rondwandelt. Ook heb je het idee dat je geuren van de plaatselijke bakker kunt ruiken.

Wilde aan het einde van het boek ook nog helemaal geen afscheid van de personages en de omgeving nemen. Kortom een heerlijk kort verhaal om je even helemaal te verliezen.

Meer recensies van Christa Klerks